Czy PiS oszalał? Chce nas zadłużyć na 40 mld dolarów!!!

 dolar

„W czwartek przeprowadzono piątą od stycznia aukcję, na której dokonano sprzedaży długu obligacji Skarbu Państwa – tym razem za kwotę 8 miliardów 387 milionów złotych. Wcześniej sprzedano papiery dłużne za łączną kwotę 20,13 mld złotych.

Pierwsza aukcja odbyła się 7 stycznia (sprzedano wówczas obligacje za 4,56 mld zł), 28 stycznia (sprzedano obligacje za 8,07 mld zł), 4 lutego (sprzedano obligacje za 1,5 mld zł) oraz 18 lutego (sprzedano obligacje za 6 mld zł).

Oznacza to, że przez niewiele ponad dwa miesiące Ministerstwo Finansów sprzedało papiery dłużne za 28 mld 517 mln złotych”.

PiS poszedł na łatwiznę i zaczyna potwornie zadłużać państwo. W ciągu dwóch miesięcy sprzedał obligacje za blisko 30 mld złotych. Jeżeli w takim tempie będzie nas zadłużał, to do końca roku powiększymy dług o 140-150 mld złotych, a w całym roku o 170-180 mld złotych, czyli o ponad 40 mld dolarów!

Czy PiS oszalał?

Kiedyś napisałem, że PiS w ekonomii niczym nie różni się od PO. Partie postkomunistyczne, takie jak: PO, SLD, PSL żerowały na majątku narodowym. Zamiast generować dochody, wyprzedawały przedsiębiorstwa i zaciągały kredyty. Wszystko po to, aby pokryć powiększającą się dziurę budżetową.

Teraz uważaj. Po kilku miesiącach rządzenia państwem, okazuje się, że PiS jest jeszcze gorszy od czerwonych. Zadłuża nas na potężne kwoty.

O czym to świadczy?

Ani minister Morawiecki, ani tym bardziej Jarosław Kaczyński nie mają pojęcia o gospodarce. Umieją skleić budżet, napisać ustawy, podtrzymywać zarządzanie państwem, ale kompletnie nie wiedzą, jak wyprowadzić Polskę z nadchodzącej katastrofy.

Pomyśl, jak długo można żyć na kredytach?

Jak długo można budować PKB na długu?

Jak długo można szczycić się wzrostem gospodarczym zbudowanym na bankierskich kredytach?

Wykupują nas korporacje

Teraz musisz zrozumieć, jaka jest różnica pomiędzy zadłużaniem się u obcych a zadłużaniem się u swoich.

Weźmy pod uwagę jedne z najbardziej zadłużonych państw świata: USA i Japonię. Ich długi są kilkakrotnie większe od długu polskiego. Oficjalny dług Ameryki to ponad 19 bln dolarów. Polski dług oficjalny i ukryty mieści się w granicach 1-2 bln dolarów. Japończycy od lat drukują jena. Ich fabryki pracują na trzy zmiany. Potwornie osłabiają i zadłużają kraj.

Jednak różnica pomiędzy polskim długiem a USA czy Japonii jest olbrzymia.

My cały dług zaciągamy od międzynarodowych korporacji: banków, funduszy. Polski dług kupują głównie korporacje zależne od międzynarodowego bankiera. Dług Japonii i USA w dużym stopniu jest w posiadaniu własnego banku. Kiedy nadejdzie zmiana i rządy przejmą uczciwi ludzie, to w każdej chwili mogą anulować cały lub część długu. Przez całe lata zadłużali się we własnym banku.

W USA, kiedy międzynarodowa finansjera upadnie, to naród odzyska władzę nad centralnym bankiem FED. Jednym podpisem wymarzą wszystkie długi, które udzielił im bankierski FED.

Dlaczego mamy tak głupich polityków?

W Polsce natomiast, jak zwykle pod górkę. Zamiast pożyczać pieniądze, tak jak robi to Japonia i USA od własnego banku centralnego NBP, to my zostaliśmy zmuszeni zaciągać długi od międzynarodowych korporacji. Jeszcze parę lat takiej dziecinnej naiwności, a wykupią całą Polskę.

Będziemy własnością prywatnych korporacji.

Cieszy cię taka przyszłość Polski?

Ale mamy wyjście z tej sytuacji. Już dzisiaj okrężną drogą możemy sprzedawać dług do NBP.

W jaki sposób?

Rząd drukuje obligacje. Natychmiast wykupują je banki, w których udziały ma skarb państwa, czyli Pekao BP, BGK i Bank Ochrony środowiska. Następnie NBP skupuje te obligacje od tych banków. Tak robią wszystkie duże gospodarki świata, tak robi bank Unii Europejskiej – EBC, tylko NIE Polska.

Durni ci nasi politycy. Najpierw Aleksander Kwaśniewski wpisał do konstytucji zakaz finansowania deficytu budżetowego przez NBP, później kołchoz unijny zabronił tego samego, a teraz ta lepsza zmiana czyli PiS, kompletnie nie walczy o odzyskanie gospodarki z rąk bankierów.

PiS ciągnie nas w przepaść lub całkowity kolonializm

To musi doprowadzić do katastrofy, to zatrzyma głębsze plany PiS, jeżeli takie  mają w zanadrzu. Wystarczy, że korporacje finansowe zagrożą rządowi niewykupieniem obligacji skarbowych. Wtedy głównodowodzący Jarosław Kaczyński będzie zachowywał się jak Bolek. Uwiążą go na smyczy i skończy się hasanie po lesie. Wierzyciele przejmą kierowanie rządem.

Nie jestem hipokrytą, umiem dostrzec dobre zmiany w TVP, w armii, ale w gospodarce – najważniejszej gałęzi, która ciągnie cały kraj do przodu jest katastrofa. Jak można dokonać jakiekolwiek zmiany, skoro Jarosław Kaczyński na kluczowego ministra wybiera bankiera, Mateusza Morawieckiego. Aż dziwne, że jest synem opozycjonisty, Kornela Morawieckiego.

Chyba Pan Kornel kompletnie nie rozumie gospodarki, skoro wychował syna na bankiera. Otóż pan Mateusz Morawiecki poparł TTIP, kiedy pół świata wie, że podpisanie tego traktatu, to całkowite oddanie władzy korporacjom międzynarodowym. Wtedy polski Parlament będzie atrapą, bez realnej władzy, ponieważ każdą ustawę uderzającą w zyski korporacji, będzie można zaskarżyć i anulować.

W jakim kierunku ciągnie PiS Polskę i Polaków?

Kogo oni reprezentują?

źródło: parezja.pl

 

Brzoza Robert RobertBrzoza.pl Polski Portal Informacyjny

P.S. Zobacz niesamowite komentarze o polityce, geopolityce, inwestycjach pod bezpłatnym wideo – „Aktualna analiza geopolityczna” – LINK

Formularz z NeTeS



Photo credit: StockMonkeys.com via Foter.com / CC BY

94 Responses to “Czy PiS oszalał? Chce nas zadłużyć na 40 mld dolarów!!!”

  • qbd on 8 marca 2016

    Jak to w jakim kierunku ciągną?
    W kierunku biedy i niewolnictwa.
    Jak to kogo reprezentują?
    Żydostwo i korpo.

    Ważnym problemem jest też jak dotrzeć do tępych głów, żeby w końcu zagłosowały przeciwko po, pis, psl, sld.
    To jest główna przyczyna. Durne społeczeństwo z prawem do głosowania.

  • Paulina on 8 marca 2016

    Drobna poprawka- M. Morawiecki jest ministrem rozwoju a ministrem skarbu Dawid Jackiewicz

  • Irek on 8 marca 2016

    Totalna bzdura,zadłuża???? A obligacje kto wypuścił by mieć kasę??? Pismak bez rozumu,to PO narobiło długuw i ukradło kasę z OFE!!!!!!

  • Grajcownik on 8 marca 2016

    Przydałoby się zestawienie z kwotami, na które zadłużała nas Platforma. Po przeczytaniu wpisu – nadal nie wiem, kto jest gorszy w tym względzie, PO czy PiS?

  • Robert on 8 marca 2016

    Irek, zachowaj poziom dyskusji.
    Jeżeli masz przeciwne zdanie, to użyj argumentów, a nie emocji.
    To że PO złodziejsko prowadziło gospodarkę, to nie znaczy, że PiS ma robić to samo.

    Nie interesują mnie sympatie polityczne a prawda. Jest ona katastrofalna dla gospodarki.
    PiS chełpi się wzrostem gospodarczym, ale nie mówi co się za tym kryje.
    A kryje się potworne zadłużenie, które musi przynieść konsekwencje.

  • Robert on 8 marca 2016

    @Grajcownik

    Nie jest moim celem pokazanie kto jest lepszy a kto gorszy.
    Obie partie korzystają z tych samych metod finansowania budżetu państwa, czyli z długu.
    PO rządziło przez 8 lat, dlatego narobiło więcej długów.
    Natomiast PiS może ich pobić i to bardzo szybko.

    Jeżeli nie wprowadzą elementów nowej ekonomii: emisji pieniądza, druga waluta, odebranie zysków z oprocentowania, to cały czas będą budować Polskę na bankierskim kredycie.

    Gdzie tu pomysł na gospodarkę, gdzie lepsza zmiana?

  • Bogdan on 8 marca 2016

    No to chyba będziemy mieli coś na wzór czwartego rozbioru Polski, tylko na rzecz długów

  • Jacek on 8 marca 2016

    Dzięki PO mamy zadłużenie na ponad 1 bilion 400 miliardów złotych a tu o jakiś mizernych 40mld piszą

  • Leon on 8 marca 2016

    To się nazywa rolowanie obligacji, tzn. wypuszczanie nowych aby mieć na spłatę starych gdy zbliża się ich termin wykupu więc to nie jest do końca tak jak przedstawiono w artykule. Bo niby skąd ma nasze Państwo wziąć pieniądze gdy np. w danym roku budżetowym następuje zapadalność wykupu starych obligacji na sumę np. 100 mld zł (czyli jedną trzecią wpływów budżetowych?) Musiałoby ogłosić niewypłacalność. Czym innym jest deficyt budżetowy (czyli wyższe wydatki nad wpływami do budżetu), a czym innym wykup starych długów

  • Robert on 8 marca 2016

    Przedstaw proszę wyliczenia kwoty 1 bilion 400 miliardów złotych.
    Skąd to wziąłeś?
    PO jest spadkobiercą czerwonych, ale nie zadłużyli Polski na taką kwotę.
    Duża przesada…

  • Robert on 8 marca 2016

    @Leon

    Podążasz drogą którą wyznaczyła finansjera, czyli dokładnie myślisz, tak jak oni chcą byś myślał.
    W artykule wymieniłem elementy nowej ekonomii, którą już należy wdrożyć:
    – NIDPI: Narodowa Instytucja Druku Pieniądza i Inwestycji.
    – PSB – Polski System Bankowy – otwieramy punkty NIDPI i z emisji udzielamy pożyczek.
    – PSM – Polski System Monetrany – druga waluta: Szwajcaria ma ich 3.
    – PSA – Polski System Analityczny – wskaźniki są oszukane.

    Polecam, abyś zapoznał się z tematami: emisji pieniądza, walut alternatywnych, odsetkowość itd
    Wtedy zorientujesz się ile jest pomysłów, które można wdrożyć.
    Zostały sprawdzone w wielu miejscach świata.

    Tylko jest jedno ale… trzeba walczyć z międzynarodowym bankierem, bo on przejął kontrolę nad polską gospodarką.

  • Piotr on 8 marca 2016

    jest rozwiązanie, jeżeli kasjerce brakuje pieniędzy w kasie musi to pokryć ze swojej kieszeni, wiec czemu politycy są traktowani inaczej, narobili długów, kradli, wiec zlicytować ich i wysłać na ciężkie roboty do obozów pracy

  • leszek on 8 marca 2016

    To jest ydowska maszyna ktora drazy nasz kraj ku przepaci ekonomicznej,Juz chciano sprzedac Polskie lasy chazarskim zydom za 65ml zl w nocy bylo glosowanie .zreszta zona naszgo prezydenta to zydowka,To co pan opisuje Panie Robercie to ma sens

  • LOL on 8 marca 2016

    Panie kolego, a dlaczego nie poszperał Pan głębiej i nie zada sobie trudu sprawdzenia za jaką kwotę w tym czasie wykupiono obligacje, których termin wykupu mijał w okresie rządów PiS? To działanie celowe czy też nie ma Pan pojęcia o tym, że obligacje sie nie tylko emituje ale i wykupuje?

  • Robert on 8 marca 2016

    @LOL

    Widzę, że pan jest zwolennikiem PiS, a nie prawdy.
    Zawsze można znaleźć wytłumaczenie, że te opcjonalne 40 mld dolarów, spożytkują na spłacenie zadłużenia, które dokonało PO, SLD i zielone ludziki.
    Problem w tym, że PiS jest kolejnym elementem maskującym działanie międzynarodowej finansjery.
    Niech pan zrozumie głębie artykułu…
    PiS, jak przysłowiowe ciele idzie na rzeź, zamiast w końcu walczyć o naród, wdrażać nową ekonomię.
    Oni wolą zadeptywać prawdę.
    Artykuł powstał dlatego, że po tych kilku miesiącach, dokładnie widać jaką drogę obrali.
    Tu już nie ma przypuszczeń tylko twarde wnioski.

    PiS musi czuć oddech społeczeństwa, musi wiedzieć, że my rozumiemy te gierki.
    Niech nie udaje zmiany, tylko niech ją wprowadza, bo gospodarka to serce innych branż.

    Skąd wezmą kasę na wojsko, inne dziedziny jeżeli tylko będą umieli drukować papiery dłużne?

  • luka on 8 marca 2016

    Mam takie pytanie wiadomo iż jest to rolowanie obligacjami zgodnie z tym wypuszczamy nowe sprzedajemy a stare kupujemy itd itd. Ilość obligacji musi się zgadzać by nie zachwiać równowagi pieniądza i jak na razie złotówka stoi na niezmiennym poziomie ….

    Pytanie moje po co siać panikę ???????? Skoro w zeszłym roku PO sprzedało obligacji na ponad 100mld mamy teraz pierwszy kwartał roku w tym tempie bedzie taki sam wynik albo mniejszy sprzedaży obligacji więc po co już siać panikę ??

    Albo lubisz Pan strach albo potrzeba nauki 😛

  • Robert on 8 marca 2016

    @Luka

    Dlaczego Pan porównuje PiS do PO, a nie na przykład do działań Szwajcarii?

    Proszę zrobić porównanie do najbogatszego kraju świata, gdzie funkcjonują trzy waluty i być może dlatego jest tak bogatym krajem?

    Niesamowite, jak zwolennicy PiS łatwo popadają w dumę, porównując się do czerwonych komunistów.
    Mnie PO; SLD, PSL nie interesują. To jest historia.

    Zapytuję jeszcze raz: dlaczego PiS nie kopiuje działań Szwajcarii?
    To jest kierunek, w którym powinni podążać.
    Oni natomiast przyjmują na siebie zadłużenie państwa i robią to samo co PO.
    Za niedługą będą musieli wprowadzać nowe podatki lub podwyższać stare.
    Zagarną kolejne pieniądze z OFE.
    Powód jest prosty.
    Nie będą mieli kasy, a co dopiero na inwestycje czy kolejne 500 plus.

    Ludzie potrzebują zmiany, wyższych pensji, a nie zadeptywania prawdy.

  • luka on 8 marca 2016

    stwierdzam, iż za wcześnie na takie wnioski i taką panikę jaka jest w tytule … nie jestem dumny z PiS bo i na nich nie głosowałem ale patrzę na to ze strony ekonomicznej i realnej a nie fantazjuje o nie wiadomo jakich długach …

    Wie Pan że spora część nawet nie przeczyta artykułu tylko tytuł ?? A on jak na tę chwilę jest tylko fantazją wróżki albo proroka …

    Co do Szwajcarii mam swoje zdanie zupełnie inne i nie chciałbym tego co jest w tej małej krainie, która w życiu nigdzie nie walczyła tylko siedziała i pieniądze mafii przerzucała …. Ale czy najbogatszy kraj świata to szwajcaria ?? wydawało mi się że chiny 😛 w sumie tam też są dwie waluty i stosunkowo tańsze od naszej złotówki …. co to daje pozwolenie na inwestowanie w kraj …. a potem odcinamy się jak szwajcarzy uwalniamy kurs waluty i inwestorzy są pogrzebani …. Makro i Mikro stawiam na Makro 😛

    Wracając do obligacji bardzo dobrze że są sprzedawane teraz kto wie jaki ruch wykona teraźniejszy rząd … jak np złotówka się umocni to kto zyska na obligacjach sprzedanych ?? wyrzucimy na rynek troszkę euro z rezerw np

    Zgadzam się z tym że większych pensji potrzeba ale do tego trzeba stworzyć miejsca pracy i to Państwowe które narzucą standardy …. a jak do tej pory były one sprzedawane i płacą nam za niewolniczą pracę zagraniczni przedsiębiorcy ….

    PiS raczej wątpię aby zmniejszyło podatki to jest niewykonalne raczej w tej chwili …. I to boli że mamy gospodarkę w taki stanie iż nie można zrobić zbytnio żadnego odważnego ruchu niestety tu właśnie wchodzi historia …. Budżet mamy tak naciągnięty że to jest nieporozumienie plan budżetowy który w większości jest realizowany także został po POprzednikach ….

    Jeszcze raz nie bronię PiS’u czy jak ale taki budżet nam zostawili poprzednicy …. Czy by Kukiz15 czy Korwin przejął władzę sytuacja byłaby taka sama nie oczekujmy nagłych wielkich zmian w 3 miesiące ….

  • Robert on 8 marca 2016

    1 – O jakim wróżeniu pan mówi?
    To jest twarda, realna analiza.
    Jeżeli się mylę, to proszę podać jeden pomysł, jeden program gospodarczy PiS, który jest elementem nowej ekonomii, czyli przysporzy Polsce dodatkowe dochody.
    Jeżeli zna pan taki, to proszę śmiało napisać. Lubię konkrety, a nie filozofię.

    2 – Jakie w Chinach są dwie główne waluty?
    Chiny to kraj komunistyczny, daleko im do najbogatszego kraju.
    Wie Pan ile zarabiają Chińczycy?

    3 – Kto ma stworzyć te miejsca pracy, jak cała gospodarka budowana na kredycie?
    Najpierw należy zbudować podstawy dla biznesu, a później wymagać miejsc pracy.

    4 – Nie oczekuję nagłych zmian w 3 miesiące, ale symptomów poprawy. Nie ma żadnych. Oprócz nadmuchanego wzrostu gospodarczego kredytem.

    I najgorsze jest to, że nie mówią prawdy, nawet Morawiecki nie chce pomóc frankowiczom, co jest ważnym krokiem walki z bankierami.

  • luka on 8 marca 2016

    1. O Pana wróżeniu skąd Pan wie ile obligacji długu zostanie sprzedanych ?? Skoro lubi Pan konkrety to niech Pan konkretami operuje w tej chwili Pan analizuje z fusów….
    Program ekonomiczny ano tak wszystkie zamówienia sektora np wojskowego zostaną w polskich fabrykach

    2. CNY/RMB oraz HKD
    – Komunistyczny ?? Może władzą ale nie gospodarczo kraj wolnorynkowy całkowicie
    TAK wiem jakie są zarobki ich średnia krajowa jest wyższa od naszej polskiej.
    Skąd wiem mam tam firmę i latam tam kilka – razy w roku i żonę mam chinkę, więc na temat chin mogę Panu wiele opowiedzieć i ich gospodarki oraz warunków posiadania tam firmy
    – Państwo np oddaje 5% podatku za eksport towarów za granicę, niższy podatek dochodowy oraz niższy podatek VAT. Banki maksymalna marża banku jakiegokolwiek to 3-4% więcej bank nie może narzucić marży udzielając kredytu bez jakichkolwiek kosztów ukrytych.
    Jeśli jakiemuś bankowi warunki nie odpowiadają to nie ma miejsca na rynku chińskim

    Jak Pan chce proszę się zapytać w china of bank w warszawie o warunki posiadania konta … zakładają tylko najbogatszych ale za to warunki dają wyśmienite …

    3. Biznes buduje się ciężką pracą a nie filozofią Najpierw praca potem płaca …

    4. Ministerstwo finansów opublikowało mały raport 3 miesięczny wyszło 2 mld zysku więc jest mała poprawa …

    5. Frankowicze …. hmmm sami sobie winni najpierw się cieszyli że mają taniej a teraz płaczą że waluta szwajcarska ich wykańcza … Przecież to było logiczne i do przemyślenia że wahania waluty mogą się pojawić … Szwajcaria to kraj bankierów wystarczyło że uwolnili walutę i się śmieją teraz jak zarabiają na naiwnych … w tym Polakach …. Banki rządzą taka prawda.

  • Józef on 8 marca 2016

    Ekonomia , temat morze. Mętlik ekonomiczny jest od momentu zmian ustrojowych. Nie znam się na ekonomii ale na własnych zasobach finansoych , tak.
    Jeżeli pożycza od znajomego , to wiadomo , muszę oddać z procent em lub nie , kwestia umowy. Jeżeli pożyczam od taty lub mamy , to też uzgadnianie pewne warunki zwrotu. Tylko tu mogę liczyć na umozenie pewnej kwoty lub całości zależnie od tego co powiedzą rodzice. To tyle.
    Pytanie: Co Pan powie , na zapis w Konstytucji RP
    artykuł 220 punkt 2. Proszę się ustosunkować. Dedykuje ten punkt Konstytucji wszystkim , co czytają tego bloga.

  • Robert on 8 marca 2016

    Pisałem na temat tego zbrodniczego zapisu w konstytucji Kwaśniewskiego – https://geopolityka.robertbrzoza.pl/finansjera/jak-aleksander-kwasniewski-zrujnowal-polske/

    Blokuje finansowania budżetu z NBP, przez to musimy brać kredyty od bankiera.

    PiS się nawet nie zająknie przy tym zapisie. Nie powie, że przez takie zapisy jest zmuszony zadłużać państwo.

  • adas on 8 marca 2016

    A wiesz co to jest rolowanie długu. Jak PO wypuściło 1 roczne i więcej obligacje to trzeba je spłacić i zaciągnąć nowy dłuh.

  • Władysław on 8 marca 2016

    Może to i lepiej że zadłużamy się za granicą? Jak bankrutować to lepiej na cudzym kapitale niż na własnym. Ale bardzo ważne, wcześniej trzeba Leopardy rozstawić wzdłuż zachodniej granicy gdyby zechcieli przyjść po rozrachunek. Piątą kolumnę popaprańców też trzeba będzie wyłapać zanim zostaną zwołani przez swoichPanów.

  • Megamen on 9 marca 2016

    Strasznie manipulujący odbiorcą tekst 😀 unikałbym tego, nadchodzi rewolucja informacyjna :)
    Poza tym ostatecznie to „tylko kasa” :D, a pieniądz jest wirtualny :)

    Co z tego, zę będzie dług niemożliwy do spłaty? Co nam zrobią? Wybiją? Zniewolą? Już to widzę 😛
    Nie mówię, że popieram kredytobiorstwo, bo to głupota wg mnie, ale zadłużony jest każdy, ostatecznie z kasą jest taki pieprznik, żę niewiadomo o co chodzi 😛 Ty zadłużysz się u mnie ja u Kowalskiego a Kowalski u Ciebie

    Gdybym doszedł do włądzym oznajmił bym światu (wszystkim tym którym wisimy kasę) , że żadnego zwrotu nie będzie ;] i co mi zrobią? sprzątną mnie?

  • Robert on 9 marca 2016

    @Megamen

    Przyzwyczaiłem się do gorących opinii…

    Nie zaznajomiłeś się z wiedzę Johna Perkinsa czy Josepha Stiglitza.
    Za przyznawane kredyty bank światowy nakazywał sprzedawanie danych firm i gałęzi danym korporacjom.

    Skoro dawniej tak było, to myślisz, że wierzyciele w potężnie skorumpowanym światku finansowym, nie szantażują polityków?

  • Robert on 9 marca 2016

    @adas

    Kolejna osoba, która myśli, że dług należy spłacać długiem.

    Mam pytanie, czy jak wziąłeś kredyt, to raty spłacasz kolejnym długiem, czy raczej starasz się spłacać ze swoich dochodów?

    Przemyśl to…

  • Evil empire on 9 marca 2016

    https://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%82ug_publiczny

    pisze pan o tym?jak to widać na stronie PO zrobiło nawet 56% a co mamy w zamian?

  • Robert on 9 marca 2016

    @Luka

    1 – Nie interesuje mnie ile obligacji, za co, kiedy.
    Ja pokazuję mechanizm.
    PiS robi to samo co PO, SLD, PSL.
    Z tego względu, że państwo jest coraz mocniej zadłużone, rząd będzie musiał zaciągać więcej kredytów/emitować obligacji.

    PiS wiedział w co wchodzi.

    Skoro wiedział, to znakomicie zdaje sobie sprawę, że ma tylko dwa wybory:
    – albo wdraża nową ekonomię co wiąże się z walką,
    – albo okrada społeczeństwo – tym są kredyty, wyższe podatki, nowe obciążenia, obligacje skarbowe.

    Na tę chwilę PiS okrada społeczeństwo.

    2 – Jeszcze raz powtórzę, tu nie chodzi o zyski NBP, bo o to chyba ci chodziło, a o sposób uzyskiwania dochodów przez rząd.
    Idzie w jednym kierunku: druk obligacji.
    To jest okradanie społeczeństwa.

    3 – Frankowicze, nie zgadzam się. Trzeba rozumieć głębie.

    Zapraszam tutaj – https://geopolityka.robertbrzoza.pl/finansjera/wideo-zrobic-kredytem-frankowym/

  • czesio on 9 marca 2016

    @Robert
    Tworzenie instytucji i regulcji o ktorych piszesz nic nie zmieni. Polsce potrzeba deregulacji, wolnosci gospodarczej. Uproszczenie i ujednolicenie podatków,brak mozliwosci intrpretacji przepisów przez urzednika, prawo oparte na precedensie zeby nie roztrzasac prostch spraw tysiace razy, zmniejszenie biurokracji, iloscia agencji i instytucji rzadowcych, ogolnie decentralizacja zarzadzania. W PiSie nie o Polske i Polaków chodzi, tylko o koryta. Nawet SLD i PO nie było tak bezczelne w wymianie kadr jak PiS – zwalniaja ludzi co pracowali po 20 lat na jednym stanowisku bez refleksji nad ich kompetencjami. Mi PiS w dzisiejszym wydaniu przypomina najbardzej PZPR, i najbardziej po dupie od nich dostanie po czasie prosty człowiek który najbardziej na nich liczył, bo gospodarki i dobrobytu niestety nie da się uchwalić – trzeba wypracować, a elektorat PiS nie chce wypracować, chce dostać.

  • Robert on 9 marca 2016

    Tu się mylisz.
    NIDPI, PSM, PSB, PSA to filary nowego systemu finansowego na którym opiera się cała gospodarka.

    Uproszczenie podatków, to kosmetyka w porównaniu do głównych zmian.
    Jak chcesz zmniejszyć podatki obecnie bez zmiany systemu?
    Najpierw należy zagwarantować dodatkowe dochody, a dopiero później zmniejszać podatki. Populistycznie o 1-2% można zmniejszyć każdy podatek. Ja mówię o mocnych cięciach.
    Jeżeli teraz to zrobisz, to wywalisz budżet.

    To co piszesz, jest bardzo potrzebne. Przepisy zmieniać należy już teraz, ale mocne cięcia podatków mogą nastąpić tylko przy zmianie systemu, przy wdrożeniu NIDPI czyli emisji pieniądza.

  • johnny on 9 marca 2016

    Jeżeli mieści się to w ramach załozonegow budżecie finansowania deficytu to wszystko OK, jeżeli kwoty te przekroczą deficyt załozony w ustawie budzetowej to będzie faktycznie powiększanie zadłużenia.

  • Zdzisław on 9 marca 2016

    Panie Robercie, jest pan zabawny jak dziecko które się popisuje swoimi zdolnościami! Kreujesz się na fachowca krytykujesz pisiorów cyt….”PiS ciągnie nas w przepaść lub całkowity kolonializm
    To musi doprowadzić do katastrofy, to zatrzyma głębsze plany PiS, jeżeli takie mają w zanadrzu. Wystarczy, że korporacje finansowe zagrożą rządowi niewykupieniem obligacji skarbowych. Wtedy głównodowodzący Jarosław Kaczyński będzie zachowywał się jak Bolek. Uwiążą go na smyczy i skończy się hasanie po lesie. Wierzyciele przejmą kierowanie rządem”… a przecież powinien pan wiedzieć / a nie robić z siebie idioty/ że politycy – firmują swoim podpisem dokumenty materiały które przygotowali im ich specjaliści – doradcy i to nie byle kmiotki, ale ludzie z dorobkiem naukowym , z ty. prof czy dr przed nazwiskiem! Co PiS zatrudnia idiotów? Ogarnij się pan panie lemingu!

  • Robert on 9 marca 2016

    @Zdzisław

    To że pan nie występuje pod własnym zdjęciem i nazwiskiem, nie oznacza, że może pan wypluwać całą gorycz nie zważając na słowa. Proszę zachować odrobinę kultury i z oceną poczekać na moje argumenty.
    Tak jest uczciwie.

    Nie mam zamiaru oczerniać doradców prezydenta czy rządu. Prywatnie są to zapewne sympatyczne osoby.
    Jednak…

    Podam panu przykład:
    Dlaczego profesor ekonomii nie osiąga sukcesu w inwestycjach czy prowadzeniu firmy?
    Przecież każdy z nich wystarczy żeby swoją wiedzę wpuścił na rynek i w każdej materii powinien osiągać sukces. Wszyscy profesorowie powinni być milionerami.
    Dlaczego nie są?
    Bo oceniają gospodarkę wiedzą korporacyjną. W tej materii są wyedukowani do granic możliwości. Mogą każdego zasypać przykładami, nazwiskami, tytułami publikacji itd.
    Dlaczego więc tej wiedzy nie przekuwają na praktykę?
    Bo nie raz osiągnęli porażkę.
    Nie dlatego, że są nieudacznikami, tylko dlatego, że z wiedzą korporacyjną czyli akademicką mogą zwyciężać w czasie pokoju, kiedy nie ma kryzysów. Wtedy zgodnie z opracowanymi przez siebie bryłami osiągają sukces.
    Problem przychodzi wtedy, kiedy pojawia się krach.
    Dlaczego?
    Bo nie są w stanie go przewidzieć, czyli zabezpieczyć finanse przed upadkiem.

    NIech pan popatrzy na inwestorów.
    Doświadczeni zawsze wygrywają.
    Dlaczego?
    Bo oprócz filozoficznej wiedzy akademickiej mają wiedzę rynkową, praktyczną, znają system międzynarodowej finansjery.
    Kiedy spytasz profesora kim jest międzynarodowa finansjera, to nie mają bladego pojęcia.

    Tu jest problem.
    Tak działają doradcy rządowi, prezydenccy.
    nie mają całkowitej wiedzy o rynku.
    Skąd to wiem?
    Z praktyki z obserwacji.

    Pan też widać kiepsko operuje wiedzą o globalnym systemie, skoro nie rozumie prostych mechanizmów gospodarczych.
    Ale obrażanie wychodzi panu perfekt.

  • Leming on 10 marca 2016

    obawiam się, że czeka nas zaciskanie pasa (jeszcze bardziej), bo nowe władze nie tańczą według fujarki USraelskiej finansjery i mają odmienny (nie lewicowy) pogląd na politykę. Już w krótce zaczną się ukryte sankcje, które będą utrudniać wyjście z kryzysu i poprawę gospodarczą.
    i to będą lub są jedyne powody zadłużenia, bo sprzedaż obligacji na parę baniek na realizację planów politycznych na początkowe działanie nie powinno państwu zaszkodzić

  • Robert on 10 marca 2016

    Wydaje mi się, że pod względem gospodarczym nowe władze tańczą dla finansjery… i tu jest problem.
    Przykład poparcia TTIP przez ministra Morawieckiego jest tego najjaśniejszym dowodem.

  • Daniel on 10 marca 2016

    Dług jest długiem i nie ma znaczenie czy to prostu dodruk czy posredni czy wziecie kredytu z jakiegos banku lub od kogos. Jedno i drugie jest złem! A dodruk bezposredni i tzw przesuniecie inwestycji ma również skutki długofalowe podobne do spłaty kredytu. Nie tylko utrata wartosci pieniadza ale rowież zmiana struktury oszczednosci długofalowych, zmiana charakterystyki srodków i zasobów w długim okresie. Społeczeństwo to zapłaci chyba ze … bede tzw woiny celowe wtedy mozna mieszac inaczej. A wiekszosc długu Usa maja fundusze chińskie, izraelskie i kilka dziwnych miendzynarodowych. Z Japonią troche jest inaczej bo ten kraj jeszcze do niedawna był na fali dosc znaczacego rozwoju i koniunktury stworzonej w czasach wolnej gospodarki.

  • Matthew on 10 marca 2016

    Ludzie są bezczelni i ignoranccy. Zapoznajcie sie z historią pana Roberta Brzozy, to zobaczycie , że ten człowiek naprawde zna sie na ekonomii ( do tego jest patriotą co jest konieczne aby budowac mocny naród, a nie dbać o własny egoizm). Problem Polski w aspekcie politycznym – wpływającym na ekonomiczny jest taki , że wielu polaków jest po prostu głupich. I nie chodzi może tyle o inteligencie co o zarozumiałość charakteru jak np. Wałęsa.
    Ludzie głosują na cwaniaków, na swój interes tylko patrzą, plują na Smoleńsk ( na filmie widac i slychać dobijających ludzi, są zdjecia na których dokładnie widac przestrzeloną czaszke ochroniarza BOR), zamiast się wspierać narodowo. Ludzie są krótkowzroczni – to główna choroba ludzkości. Ludzie widzą tylko pare lat do przodu, dlatego bo nie ma w nich PRAWDY. Chrystus o tym mówił , że złe drzewo bedzie rodzić złe owoce. Gdyby ode mnie zależało, oczywistym jest że Robert Brzoza byłby glównym ekonomista w kraju, bo po jego owocach ( artykułach ) widac poziom człowieka. Do tego przydzieliłbym 4 ochroniarzy 24/h i kuloodporny samochód dla pana Roberta.

  • Robert on 10 marca 2016

    Łoł, dziękuję Panie Matthew :)

  • Leon on 10 marca 2016

    Zarzuca Mi Pan, iz ja podążam drogą, która wyznaczyła finansjera a to Pan sam nią podąża. Zaznaczam że jestem zwolennikiem Państwa minimum, bez karania za pracę ale to co teraz PIS robi to utrzymuje status quo, tzn. obsługuje dług, który jest nie do spłaty (m.in rolując go). I to jest sedno sprawy, nasze długi są nie do spłacenia, a jeśli uważa Pan inaczej to proszę o wyliczenia w jaki sposób chce Pan spłacić dług państwowy, który wynosi oficjalnie ok. 4 lat wpływów podatkowych wszystkich Polaków (czyli w 4 lata by zostal teoretycznie spłacony gdyby państwo swoje wpływy podatkowe w całości przeznaczało na spłatę dlugu nie wliczając odsetek), a sama obsługa odsetek nie mówiąc o jakiejkolwiek spłacie części owego kredytu juz pochłania ok 20% rocznych wpływów podatkowych.
    To właśnie istota owego systemu polega aby go obsługiwać! Co Pan widzę proponuje..

  • zbuntowany on 10 marca 2016

    Chcialbum zeby bylo lepiej ale widze.w.jakim kraju zyje , jak ludzie reaguja na wiadomosci jak daja sie omamic, kest coraz to gorzej a nikt nic nie robi. Powinnismy wyjsc wszyscy albo chociaz 20mln polakow i na warszawe, ten rzad nam nie odpowiada, nie potrafia rzadzic, zadluzaniem nas na kolejne miliardy nam nie pomaga. Czyzby spoleczenstwo w polce bylo az tak ciemne? Co za lidzie wierza ze te rzady dzialaja na kozysc obywatela, dajcie mi przyklady konkretnych dzialan na nasze lepsze zycie, i nie mowie tu o zgubnym 500zl na dziecko bo glupi sie domysla ze zeby czyms dzielic trzeba to zarobic a nasze panstwo nas okrada, jawnie na kazdym kroku dyktuje nam na co mamy wydawac nasze ciezko zarobione poeniadze nikt nie reaguje na te negatywne dzialania nic sie nie dzieje w lepsza strone. Ten rzad trzeba zaorac i tyle…

  • Robert on 10 marca 2016

    @Leon

    Kręcimy się w kółko.
    Rozwiązaniem jest emisja pieniądza.
    Spłata długów, to remat dalszy.
    Najpierw należy przejąć złotówkę i wyregulować jej podaż na rynku.

    Zachęcam do zapoznania się z tymi publikacjami:

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/75370509/Reforma-monetarna1.pdf

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/75370509/Filary%20pa%C5%84stwowo%C5%9Bci%20naszej%20R6B5.pdf

  • Krzysztof on 11 marca 2016

    Szanowny autorze trochę mylisz ministrów. To po pierwsze. A po drugie bardzo mylisz również banki. Piszesz o udziale skarbu państwa w banku Pekao BP. Tymczasem nie ma w Polsce takiego banku. Jest bank Pekao SA oraz PKO BP. Zapewne chodziło o ten drugi, bo to w nim ma udział skarb państwa. Ale takie błędy nie świadczą dobrze o poziomie wiedzy autora. I żeby nie było, jestem przeciwnikiem PiSu i tego co właśnie prezentuje. Ale jestem także przeciwnikiem błędów merytorycznych, a tych w tekście niestety nie zabrakło…

  • Robert on 11 marca 2016

    Panie Krzysztofie proszę o merytoryczną wypowiedź.

    Proszę przedstawić swoje zdanie, swój pomysł na gospodarkę, na dług, na emisje, na finansjerę.

    Proszę nie bawić się w nomenklaturę…
    To nie dodaje żadnej wartości…

    Ma pan jakąś wiedzę, pogląd?
    Zapraszam.

  • Krzysztof on 11 marca 2016

    A dlaczego Pan twierdzi, że mój komentarz nie dodaje żadnej wartości? Prostuję w nim błędy, które popełnił Pan w tekście. Mam chyba prawo oczekiwać rzetelnego dziennikarstwa, przez które rozumiem przede wszystkim sprawdzenie informacji, do których dany autor się odwołuje.

  • Robert on 11 marca 2016

    Nie widzę problemu w pisowni pomiędzy Pekao PB a PKO PB.

    Jeżeli tylko w tym widzisz błąd to sam oceń, jak merytoryczny jest twój komentarz.
    Raczej bym go zakwalifikował pod złośliwość, szukanie na siłę dziury itd.

    Publikuję go tylko z grzeczności, ponieważ niemerytoryczne komentarze trafiają do kosza.

  • Kazimierz on 12 marca 2016

    Tak całe zadłużanie Państwa Polskiego zaczęło się od zamiany w zapisie przez byłego prezydenta Kwaśniewskiego, wpisał do konstytucji zakaz finansowania deficytu budżetowego przez NBP i zaczęło się pożyczać z Banków światowych którymi rządzą rodziny bankierskie pochodzenia żydowskiego.
    A że pan Kwaśniewski ma też takie pochodzenie to sprzedał Polskę swoim pobratymcą. Czytałem nie tak dawno, że Żydzi masowo odbierają w Izraelu Polskie paszporty, nie przypuszczam, że oni tak chętnie szykują się na wizytę turystyczną do naszego Kraju Przypuszcza, że jak będą chcieli odbierać długi za kredyty, które Polsce pożyczyli, to będą odbierać w naturze, wartościowe budynki, firmy które są jeszcze w Polskim posiadaniu i pozostałe dobra materialne. A na zagospodarowanie tym wszystkim przyślą tu swoich obywateli z Polskim paszportem.
    Gospodarka w Polsce nie poprawi się, bo właściciele firm, biznesmeni z zachodu, którzy tu zainwestowali nie dopuszcza do tego, by Polacy mogli się rozwijać, we własnym Kraju, Proszę sprawdzić, kto do tego doprowadził i czyja to była zasługa w poprzednich rządach ilu tych polityków, którzy nami rządzili miało czyste Polskie pochodzenie, większość to wywodzi się z rodzin żydowskich. Więc mamy obraz tego, ze my Polacy z krwi i kości nie mamy nic do powiedzenia, bo spycha się nas na drugi plan i niszczy się nasze próby budowania własnej przedsiębiorczości, a promuje się zachodnie firmy dając im ulgi, których Polacy nie otrzymują. Jak zaczęła Polska gospodarka się rozwijać w latach 90 tych zeszłego stulecia i wiele prywatnych firm powstało to nikt tego nie bronił tylko niszczył, żeby to zastąpić obcymi firmami. W tym okresie zniszczono przemysł elektroniczny, przemysł lekki odzieżowy, przemysł samochodowy, metalurgiczny, stoczniowy itp, Handel najłatwiejszy sposób na zarabianie pieniędzy jest w rękach zachodnich handlarzy. Czy Polacy mają w tych krajach tyle swoich marketów co zachodni u nas? Dla czego to wszystko zostało zniszczone? Gdyby pozwolono polakom mieć udziały w tych firmach i dzielić się zyskami to Polacy byli by bogatsi a tak są niewolnikami we własnym Kraju.

  • Kazimierz on 12 marca 2016

    Proszę zapoznać się z tym materiałem. Wojciech Sumliński, jeden z najlepszych dziennikarzy śledczych w Polsce mówi o swoim śledztwie dotyczącym Bronisława Komorowskiego, dziwnych powiązań Prezydenta ze światem przestępczym. KONIECZNIE ZOBACZ https://www.fronda.pl/a/mocne-kilkuset-mordercow-rzadzi-polska,48520.html

  • Damian on 12 marca 2016

    Co do „zapisu kwaśniewskiego” w Konstytucji RP.
    Czy walka o Trybunał Konstytucyjny jaki prowadzi obecnie PIS nie ma na celu zabezpieczenia „tyłów” dla zmiany właśnie m.in. tego typu zapisów? Moim zdaniem PIS ma dług u ydów za finansowanie wyborów. Niemniej jednak Kaczyński uważa się za spadkobiercę Piłsudskiego. Czuje się Polakiem. W swoim mniemaniu jest patriotą. I dobrze. Jeżeli obecna współpraca z ydami jest zasłoną dymną dla uciszenia zachodnich wierzycieli w tym eurokołchozu to ja jestem w stanie dać pisowi jeszcze dwa miesiące taryfy ulgowej. PS. Literka „Ż” została sprzedana do sławnej reklamy telewizyjnej 😉

  • Wojs on 12 marca 2016

    Też się zastanawiam, czy PiS to pożyteczni idioci Finansjery, czy może celowo nas zadłużają. Mam nadzieję jednak, że to pierwsze. Że mają innego pomysłu jeśli chodzi o finanse jak tylko podążanie według utartych przez PO szlaków. Na razie jest plan repolonizacji banków.

  • Matthew on 12 marca 2016

    Panie Krzysztofie, Robert Brzoza mieszka od wielu lat w USA i posługuje się czesto angielskim, wiec nie dziwne, że czasem popełni jakiś delikatny błąd w nomenklaturze polskiej. Ale to nie istotne, ważna jest treść do przekazania a forma przekazu spada na drugi plan. Ważne że człowiek wie jak coś zrobić w praktyce, to się liczy. (choć dla tego świata liczy się obłuda i rozgłos – weźmy pod uwagę np. Nikole Teslę i Einsteina. Tesla był praktykiem poteżnym, choć sam mówił że to co rodzi się w jego głowie – czyli gotowe plany konstrukcyjne bez potrzeby eksperymentów, te plany nie pochodziły od niego lecz od siły wyższej – moim zdaniem Bóg posługiwał sie Teslą jako narządziem aby wprowadzić pewne zmiany na świecie, aby był dostęp do informacji dla każdego człowieka który szuka prawdy. I Tesla poszedł w zapomnienie dla tego świata, a Einstein nie dał nam nic oprócz matematycznej zasłony nic nie wnoszącej do życia a wywyższono go na piedestał świata, choć był rozpustnikiem, jego teoria względności z pewnościa jest skomplikowana ale moim zdaniem w ogóle nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości, są to biblijne złe owoce złego drzewa). Ja nie jestem ekonomista ale poprzez analize historii i analogie można wyciągnąć proste wnioski. Uczmy się z historii.
    Walka nad dominacją systemu finansowego nad światem zaczęła się w USA i rozeszła na cały świat. Potężny psychicznie i moralnie człowiek ( na starość zaczytywał się w Biblii) Andrew JAckson nie pozwolił rozrosnąć się rakowi finansjery w USA w XIX wieku, choć już wtedy strefy wpływów były duże i potrzebował aż dwie kadencje i zmiany wielu ministrów ( dopiero czwarty wycofał rządowe depozyty – byli przekupowani) ażeby uporać się z tym gniazdem żmiji i na ponad 70 lat odsunąć tego szatana od władzy. Facet chodził pół życia z kulą obok serca nieoperacyjna, więc charakter miał potężny i nie bał się bankierów. Potem Lincoln wprowadził Greenbacki ( druga walutę niezależnie emitowaną przez rząd) za co m.in zabito go. Potem Woodrow Wilson poprzez finansowanie jego kampanii prezydenckiej podpisał ustawe przegłosowaną podstępem w 1913 o powstaniu FED-u. Potem pluł sobie w brode – ale było za późno, gówniarz moralny Woodrow przyczynił się to tego co teraz mamy. Był także Kennedy Jedyny rozkaz wykonawczy Kennedy’ego, który nie został wprowadzony w życie. (11110). Dotyczył on przejęcia przez rząd federalny jedynego prawa do emisji pieniądza opartego na jego ekwiwalencie w srebrze posiadanym przez rząd i odebraniu dotychczasowych uprawnień do emisji pieniądza „pustego” tzn. nie posiadającego żadnej realnej wartości przez Rezerwę Federalną. Mozliwe że była to główna przyczyna wpakowania w niego kilku nabojów.
    W Polsce są wybitni specjaliści od ekonomii, którzy widzą problem finansowy w Polsce np. prof. Ancyparowicz (wykład na temat długu publicznego w Radiu Maryja ) : https://www.youtube.com/watch?v=3GYZW_9nPFg
    Według tego co działo się w historii widze, że powinniśmy zwiększyć rezerwy rządowe, oprzeć walute na wymienniku ( złoto, srebro) po to aby wyeliminowac kreacje wyimaginowanego pieniądza, co czynią banki, mogąc obracac dużo większym kapitałem niż posiadają i czerpac od niego odsetki. Wprowadzenie innej waluty ustabilizuje rynek finansowy, uniezależni Polskę od finansjery, nie spowoduje nagłego krachu kraju. Łatwe kredyty napędzają gospodarke, ale tworzy się bańka spekulacyjna cenowa. Należy zahamowac wzrost gospodarczy, bo dojdzie do nagłej recesji, dlatego stagnacja jest stabilnością kraju. Ciągły wzrost doprowadzi do recesji. ( przykłądem było EURO 2012 w Polsce, nagła rozrost firm, doprowadził ostatecznie do likwidacji firm, gdy popyt dopełnił się ).
    Ja widze jako śrdnio rozgarnięty polak co trzeba zrobić, nie wiem jak stabilizować popyt i podaż drugiej waluty, ale z pewnością Robert Brzoza wie. Potrzebny jest praktyk, ktoś kto ma dystans do finansjery. I Robert Brzoza jest takim człowiekiem, dlatego że ma talent do ekonomii, lubi ta tematykę i ma dystans do tego co dzieje się w Polsce.

  • aadam on 12 marca 2016

    Robercie, tym razem mnie kolejny raz pozytywnie zaskoczyłeś stawianą prognozą dla polski, tj. – znajomością ekonomii systemowej!!! Podzielam, – że PIS rządzi w sposób:”prosto do upadłości”, czyli upadku wypłacalności państwa, bo zadłużenie Polski szybko przekroczy rynkową wartość Polski z jej zasobami włącznie. Przyczyną problemów Polski są jej ambicje do zachowania suwerenności i samodzielności ekonomicznej. W ekonomi liczą się tendencje: wzrostu lub regresu. W obecnej sytuacji regres jest trwałą tendencją, – dlatego dalsze zadłużanie Polski tylko przyśpieszy ogłoszenie jej upadłości. Siła inercji i pazerności państw ościennych zaanektuje nasz kraj, bo ministrem finansów jest prawnik /analfabeta finansowy/, a premierem d/s rozwoju jest bankier bez doświadczenia gospodarczego. A nad wszystkim czuwa finansjera FED – u, która nad Polską od b. dawna postawiła perspektywę dla Judeo – Polonii

  • Wojtek on 15 marca 2016

    Ja myślę, że PiS po prostu niema wiedzy o czym Pan mówi. Ja wierzę, że mają dobre chęci, ale bez takiej wiedzy daleko nie zajdą.

  • Wilson on 25 marca 2016

    Panie Robercie, niech Pan weźmie pod uwagę, że wszystkiego na raz nie da się zrobić. Gdyby PiS rzucił się teraz na wszystkie fronty, przegrałby z kretesem. Są protesty KODu, interweniuje UE, jeszcze nie mają swojego prezesa NBP. Gdybym był Kaczyńskim, poczekałbym jeszcze kilka miesięcy… Ale też nie podoba mi się gdy słyszę co Morawiecki mówi o frankowiczach, widać, że nie ma ochoty im pomóc. Ja daję PiSowi jeszcze ten rok, zobaczymy jakie będą dalsze działania.

  • Robert on 26 marca 2016

    @Wilson

    Tak, zgadzam się z Panem.
    Nadzieja dalej jest, że również pod względem ekonomicznym przeprowadzą mądre zmiany.

  • andrzej on 1 kwietnia 2016

    to kto nadaje sie do rzadzenia Polakami???PiS,PO,PSL,SLD,nie nadaja sie —TO KTO???

  • Robert on 1 kwietnia 2016

    @Andrzej

    Nie podchodź do sprawy tak radykalnie i uczuciowo, czyli jak nie PiS to kto.
    Jeżeli czytasz regularnie BrzozaInfo, to wiesz, że bez owijania w bawełnę, przedstawiam sukcesy i porażki PiS.
    Na wielu polach działają poprawnie, ale w medycynie i gospodarce jest porażka.
    Powód jest prosty: nie walczą z korporacjami międzynarodowymi z systemem bankierskim.

    Dlatego nie ma pytania: „kto jak nie PiS”, czyli zgoda na dobre i złe działania, tylko wymuśmy na PiS walkę o obywatela na wszystkich płaszczyznach.

  • Andrzej on 1 kwietnia 2016

    Fanem PISu nie jestem, co więcej uważam że bliżej im do bolszewików niż do prawdziwej prawicy, ale odnoszę wrażenie że jest to napisane trochę tendencyjnie. Brakuje mi informacji czy jest to zwykłe zadłużanie czy tak zwane rolowanie długu czyli emisja nowych obligacji w miejsce tych które trzeba spłacić. To akurat jest bardzo istotna informacja, bez niej cały post może być stekiem bzdur.
    Biorąc po uwagę zadłużenie Polski (1 bln zł) to bez emisji obligacji i rolowania długu musielibyśmy natychmiast ogłosić niewypłacalność.
    pozdrawiam

  • Robert on 1 kwietnia 2016

    Nie interesuje mnie jaki dług.
    Czy jak weźmiesz dług od cioci Krysi, czy wujka Staszka, to będzie to miało znaczenie?
    Nie. Musisz spłacić i koniec.

    Co mnie obchodzi czy to jest rolowanie długu czy papieru toaletowego?

    Dług trzeba oddać – tylko dlaczego pożyczają aby oddać pożyczone?

    PiS nie ma żadnego pomysłu na odbicie podaży pieniądza, na nowe dochody oprócz podatków.
    To jest już czerwony sygnał.
    To jest sens artykułu, a nie czy dług siaki czy owaki…

  • Andrzej on 1 kwietnia 2016

    Dlatego pożyczają że nie da rady spłacić odsetek i kwoty zadłużenia przypadających na ten rok, to po prostu niewykonalne. PO zostawiło mega minę podwajając zadłużenie Polski w ciągu 8 lat swoich rządów (z 500 mld na 1 bln), tylko samych odsetek jest 50 mld zł rocznie, nawet gdyby całe dochody z PIT przeznaczyć na ich spłatę to by nie wystarczyło.
    W tym roku przypadają terminy spłaty 91 mld zł, razem z odsetkami to daje około 140 mld zł. Skąd to wziąć? Te dane wypada znać zanim zacznie się pisać o zadłużaniu, inaczej można wyjść na ignoranta.
    Też się wściekam na PIS że uprawia rozdawnictwo, że to partia bardziej socjalistyczna niż SLD, należy mieć jednak świadomość że w pewnych sprawach stoi pod ścianą i nie ma innego wyjścia. Inaczej musieliby już ogłosić bankructwo państwa.
    I na koniec, proponuję porównać wzrost zadłużenia Polski w latach 2005-2007 z latami 2007-2015. Okaże się że PIS zarządzał gospodarką o niebo lepiej niż PO, a PO okaże się bandą złodziei bądź ekonomicznych ignorantów.

  • Robert on 1 kwietnia 2016

    Wpada Pan w pułapkę usprawiedliwiania partii politycznej.
    To jest bardzo zły nawyk, ponieważ zaciemnia prawdziwy obraz.

    Co mnie obchodzą rządy PO?

    Jeżeli kto zamordował 30 osób, to mordując 5 jest niewinny?

    Pod względem ekonomii i gospodarki PiS jest gorszy od PO?
    Dlaczego?
    Bo im ludzie ufają, a oni kłamią jak PO.

  • Andrzej on 1 kwietnia 2016

    Nie usprawiedliwiam, uwzględniam natomiast realia gospodarcze a te są takie jakie są – 1 bln zł długu i 50 mld zł odsetek rocznie. Połowę z tego „zawdzięczamy” PO – takie są twarde fakty i nie wolno o tym zapominać.

    PIS to gospodarczy socjaliści więc marne są szanse na to że cokolwiek poprawią w gospodarce. Może gdyby nadal mieli w rządzie liberałkę Zytę Gilowską to coś by z tego wyszło.

  • kacha on 2 kwietnia 2016

    Ponad bilion długu i oczywiście wina PO? Dług ma to do siebie, że szybko się powiększa jesli się go nie spłaca. Zobaczymy w jakim stanie PiS zostawi ten dług. Zważywszy jeszcze na to, że inwestorzy będą uciekać z naszego kraju a w PiS nie ma za bardzo ekspertów ekonomicznych. Kaczyński nie ma żadne wizji, plus Morawieckiego to utopia – jak wszystkie plany ministrów. Obniżony wiek emerytalny, niewpuszczanie uchodźców, którzy mogli by wziąć robotę, które nie chcą Polacy, bo dostaną „pincet”. Czeka nas Armagedon.

  • Andrzej on 2 kwietnia 2016

    Połowa z tego biliona to zasługa PO, wystarczy się zapoznać z danymi statystycznymi. To co innym zajęło 16 lat, PO zrobiła w 8 i to mając kasę z UE i kradnąc 153 mld z funduszy emerytalnych. Takich magików nie mieliśmy od czasów komuny.
    Nawiasem mówiąc, Gierek zostawiał Polskę z 28 mld$ długu, Jaruzelski to powiększył o kolejne 12 mld $. Tusk i ekipa przez zaledwie 8 lat zadłużyli Polskę na 100 mld $. O czy m my w ogóle dyskutujemy?!

  • Robert on 2 kwietnia 2016

    Zostaw już problem kto zadłużył. Po 5 latach PiS osiągnie rekord.
    Zastanów się lepiej, jak zastopować zadłużenie?
    Co PiS powinien zrobić w tym kierunku?

  • Andrzej on 3 kwietnia 2016

    Uwolnić gospodarkę – wrócić do Ustawy Wilczka, obniżyć i uprościć podatki łącznie z likwidacją PIT i CIT, zlikwidować ZUS/KRUS i wprowadzić emeryturę obywatelską dla wszystkich bez resortowych wyjątków. No i zaorać sądownictwo. To jest największy problem, politycy mogą robić wszystko i zawsze znajdzie się jakiś usłużny prokurator który umorzy bądź sędzia który uniewinni.

    Proste, choć dla tych głąbów i tak za trudne. I nie ma większego znaczenia czy rządzi PIS czy PO, są z jednego miotu i takie rozwiązania ich przerastają. Ponadto koryto by się im drastycznie skurczyło, stołków ubyło… No po prostu tragedia. 😉

  • Marian on 10 kwietnia 2016

    Szanowny Robercie.
    Nie wiem czy pamiętasz, ale wyprzedaż majątku narodowego, szczególnie przedsiębiorstw, rozpoczął nie kto inny, jak PROFESOR ekonomii p. Balcerowicz. Kolejne rządy szły dalej tą drogą, ale nie ma się co dziwić, skoro musieli grać pod publikę, aby mieć poparcie. Czy myślisz, że przysłowiowego Kowalskiego interesuje na ile kraj jest zadłużony i ile majątku narodowego (państwowego) zostało w naszych rękach? Aby mieć co do garnka włożyć, kupić lepsze auto, więcej wódy, cokolwiek. Na imieninach u cioci potem narzekają na różne aspekty życia politycznego, chociaż tak naprawdę to nawet go nie rozumieją do końca, tyle co telewizja pokaże, a i to często rozumieją na opak.
    A propos telewizji, na czym wg Ciebie polega dobra zmiana w TVP? Na tym, że nie pokazują niewygodnych wydarzeń (trąci komuną), czy na tym, że spada oglądalność?
    Albo w armii, czy ta dobra zmiana, to wizytacje Macierewicza w jednostkach i pytania o kapliczki smoleńskie? Ja nie widzę żadnej dobrej zmiany, no chyba że ma nią być porównanie mnie do ludzi gorszego sortu, bo nie świętuję razem z pisem.

    Skąd się te długi tak w ogóle biorą? Ano właśnie przez takie działania rządów. Kupa pieniędzy z zysków firm idzie za granice zamiast zostać w kraju. Teraz trąbią aby uszczelnić VAT, konkursy na zbieranie paragonów, ale to są wszystko grosze w porównaniu z ilością pieniędzy, jaka wypływa za granice. No i zajmują się głupotami, IPNy, rozliczanie z przeszłości esbeckiej, a to wszystko kosztuje, organizowanie różnych rocznic, miesiącznic, drogie wyjazdy „upamiętniające”, itd.
    PIS okazał się być najbardziej socjalistyczną partią prawicową na świecie, takiego poziomu rozdawnictwa nie ma nigdzie.
    Po 4 latach ich rządów nasz dług osiągnie wartość dwukrotną do obecnego, albo skończymy jak Argentyna kilka lat temu.

  • Adam on 10 kwietnia 2016

    Jak mnie te wszystkie durne media wkurzają! To jest debilizm! !!
    Za rządu PO robili wszystko po cichu żeby nikt nic nie słyszałem żeby nie było afery, afery były tylko nikt nie wie o co chodziło.
    PIS robi to oficjalnie i media mają problem bo próbują to jakoś uszczelniacze żeby bolało.
    PIS robi o wiele więcej niż (usunięte-admin) PO, tak kosztem podatników ale to my sobie płacimy za to ludzie !!
    Fajnie byłby wkońcu ktoś z medii powiedział jak to funkcjonuje a nie narzekał tylko ! Tfu media wstydzić się! !!

  • Loki on 10 kwietnia 2016

    dzięk przekrętowi Po/Psl z OFE, pis może zadłużać Kraj.

  • Robert on 10 kwietnia 2016

    @Andrzej

    Tak, społeczeństwo nie interesuje się zadłużeniem. Jednak czasy się zmieniają.
    Proszę zwrócić uwagę, jak szybko frankowcy nauczyli się prawdy o systemie finansjery.
    Kolejne grupy są w kolejce, jak na przykład kredyty dolarowe.
    Mało tego, PiS nie ma pomysłu na dodatkowe dochody, dlatego będą musiały iść w górę podatki.

    Dobra zmiana w tv jest widoczna ale nie kompletna.
    Skoro zatrudniają Wildsteina, to znaczy, że Jarosław Kaczyński albo nie rozumie rzeczywistości, albo zatrudnił… swojego.

    Dużo piszę na te tematy w BrzozaInfo.
    Zapraszam – dostęp jest bezpłatny.

    Nie jest tak czarno, jak Pan pisze.

  • zaduma~~~ on 28 kwietnia 2016

    my tu gadu gadu o jakiejś abstrakcyjnej ekonomii(psychologia,manipulacja,spekulacja) a syjoglobalizm tworzy „nam raj” na ziemi .https://www.worldservice.org/whoowns.html
    Od lat fundacja rockefellera tresuje światową „elitę” prezydentów i premierów CAŁEGO świata.Cala reszta to zabawa w ciuciu-babke ze zniewolona ludzkością dając jej złudzenie wolności!
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Visitor_Leadership_Program#Europe

  • PiterPan on 13 maja 2016

    jak zwykle PIS-teria :))) do lekarza się udać albo jechać do makreli z chęcią przyjmuje jak leci :)

  • obywatel on 17 czerwca 2016

    Bardzo dobrze robią. Niech nas zadłużą jeszcze na bilion albo najlepiej 3 biliony, a potem wyślą rachunek do USA, Anglii, Francji, Niemiec i Rosji. Za zdradę w 1939, za Jałtę, za 50 lat okupacji radzieckiej. I będziemy wtedy kwita.

  • ŁUKASZ on 27 czerwca 2016

    NIKT NIGDY NIE SPŁACIŁ SWOICH DŁUGÓW.
    Czytać historię gospodarki.
    Kucharka Leninowska Szydło ma o tyle pecha,że jej rządy przypadną na wielką smutę w gospodarce europy.
    A Jaruś,Donuś? przecież ci ludzie nawet budy z Kebabem NIE POTRAFILIBY UTRZYMAĆ.
    A rządzą/rządzili tym fikcyjnym krajem zwanym
    POLSKA.

  • Joanna on 31 lipca 2016

    Rozumiem że zmiany w gospodarce są potrzebne bo jak wiadomo na nie swoich pieniądzach daleko się nie zajedzie…
    Jednak zastanawiam się czy zmian nie powinniśmy zacząć od np zmniejszenia liczby posłów na Wiejskiej i obniżeniem ich wynagrodzenia, likwidacji senatu gdyż ten raczej nie jest niezbędnym ogniwem państwa… Przestać obiecywać pieniądze których nie ma bo z pustego i Salomon nie naleje a zacząć spłacać długi..
    Dlaczego tyle pieniędzy idzie w ubezpieczenia zdrowotne i emerytury skoro do większości lekarzy musimy iść prywatnie więc płacimy a emerytury przynajmniej ja wątpię że ją kiedykolwiek zobaczę… Dlaczego sami nie możemy odkładać pieniędzy na własną starość tylko wymyślać kolejne filary które runą bardzo szybko a pieniądze znowu zginą bo trzeba będzie opłacić starzejące się społeczeństwo..
    Nie oszukujmy się życie w Polsce jest drogie.
    Z doświadczenia wiem jak zadłużenie potrafi rujnować życie. Jeśli brak dróg chodników nowych stadionów i innych rzeczy nie pierwszej potrzeby zagwarantuje oszczędności to jestem w stanie to przecierpieć.
    Jednak głównym problemem jest to że żądzą nami ludzie starzy nie oszukujmy się a świat ponoć jest w rękach młodych.
    Gdy mam dostęp do telewizji jedno co widzę to kolejna miesięcznica smoleńska pełno kościoła nad którym moim zdaniem państwo powinno mieć kontrolę, tego jak politycy powinni dostawać więcej bo kreują dobrą zmianę oraz pełno afer i wyciągania brudów z przeszłości kiedy powinniśmy patrzeć w przyszłość…

  • Henrykxx56 on 1 lutego 2017

    Powrót Tuska. Tusk nie ma wyjścia – a jak wróci za trzy lata, to powalczy. A ile powalczy, tyle powalczy, ale zawsze coś im urwie. Tak powalczy razem z Komorowski, że 97% Polski, co sprzedali to jeszcze sprzedadzą Polskie lasy, co im się nie udało to sprzedadzą z polskimi wsiami, które 3% zostało i oddadzą Amerykańskim Żydom, co mieli zamiar zrobić to wcześniej. W roku 966–1385

    Wojciech Gerson, Przyjęcie Żydów, Kazimierz Wielki i Żydzi
    Pierwsi Żydzi, którzy pojawili się na ziemiach polskich w X wieku, byli wędrownymi handlarzami niewolników słowiańskich. Handlarze ci, zwani Radanitami, dostarczali niewolników do Europy Zachodniej i krajów arabskich, a ich szlak przebiegał z Buchary przez wybrzeża Morza Kaspijskiego, Itil, Kijów i Pragę, i dalej przez Śląsk, Niemcy i Francję na muzułmański Półwysep Iberyjski. Jeden z Radanitów, sefardyjski kupiec z Tortosy Ibrahim ibn Jakub, w 966 pozostawił pierwszy historyczny opis państwa Polan Mieszka I[6][7][8].
    Jak Polak się da to Polska będzie należeć do Żydów bo o nią walczyli od zarania w rządzie Tusk Polska będzie należeć do Żydów? Polak pozwoli to własnego kraju nie będzie miał i zostanie sierotą tak jak prawowity Amerykanin a był nim Indianie, bo nie potrafili się zjednoczyć. I to czeka Polskę wolą emigrować niż bronić własny kraj przed tymi, co sprzedają Polskę a sprzedali już 97% a zostało tylko 3%, lasy i wsie i patrzeć jak zostaniemy historią.

  • Ryszard on 29 lipca 2017

    Ważnym problemem jest też jak dotrzeć do tępych głów, żeby w końcu zagłosowały przeciwko po, pis, psl, sld.
    To jest główna przyczyna. Durne społeczeństwo z prawem do głosowania. To, na jaką partie byś głosował i uważasz, że jest dobra, odpisz.

  • Robert on 29 lipca 2017

    Ryszard,

    nie ma obecnie takiej partii w sejmie. Poza sejmem jest bardzo dużo grup/społeczności mądrze myślących, ale mają minimalne poparcie.
    Dlatego najpierw należy społeczeństwo wyedukować, aby zrozumiało, jakich partii/ludzi szukać.

  • Dawid on 10 grudnia 2017

    Ciezko sie czyta artukul panie Robercie jezeli porownuje pan bankowosc usa fed do Japoni Pis wykupuje banki na rzecz skarbu panstwa Dlug w coraz mniejszym stopniu jest zagraniczny Model Japonski jest jak najbardziej wskazany Nie da sie wziasc pieniedzy z nikad dlatego wykupujac dlug zagraniczny zwieksza sie dlug polski wewnetrzy I gdy wykupuja go banki panstwowe jestesmy bezpieczni Trzeba darzyc do zerowego dlugu zagranicznego Wzrost gospodarczy jest jednoznaczny z powiekszeniem dlugu Jednak istota jest zeby byl w naszych rekach Do tego potrzebna jest intytucja bankowa nalezaca do panstwa

  • Robert on 10 grudnia 2017

    Dawid

    Jesteśmy zadłużeni po uszy za granicą i tego nigdy nie spłacimy… w tak zorganizowanym systemie.
    PiS nic nie naprawia.
    Trochę zwiększył bezpieczeństwo bankowe wykupując PKO.
    Jeżeli chcą uczciwie dbać o Polskę to powinni przywrócić możliwość produkcji pieniądza przez NBP.
    Następnie NBP produkuje pieniądze i wykupuje wszystkie długi: prywatne, państwowe, przedsiębiorstw.
    To jest uczciwe wyjście.

  • Dawid on 10 grudnia 2017

    konstytucja zabrania wykupu dlugu przez Nbp w sytuacji kryzysowej jest to mozliwe Druga sprawa pragnienie pisu niezaleznosci polski moze zle sie dla nas skonczyc bo zagranicznym dlugiem inni moga nas szachowac hehe Czuc ujadanie europy Malo kto wie jak wyglada kreacja pieniadza i ze jest dluzny u samych podstaw Jednak jest to jedyna rozsadna droga – trzymac dlug u siebie i kreowac u siebie Nawet jak dlug 5razy przewyzszy pkb nic nam nie bedzie grozic Krotko mowiac to nie nbp ma wykupywac dlug tylko banki panstwowe ,instytucje panstwowe przedsiebiorcy polscy Mysle ze do tego daza Takze pis dobrze mysli i kombinuje jednak czy „inni” na to pozwola Watpie Na marginesie na Fed nie powolywalbym sie przeciez to prywatna instytucja w banksterskich rekach

  • Robert on 10 grudnia 2017

    Dawid

    Za jakie pieniądze banki komercyjne-polskie mają wykupywać polski dług?
    Czy mają taki kapitał?
    Czy mają kilka bilionów złotych?
    Najpierw sprawdź…

  • Dawid on 10 grudnia 2017

    a czy jakikolwiek bank ma kapital??? jaki procent??? 2-5%??? Dlatego pisze o kreacji pieniadza Banki na calym swiecie pozyczaja pieniadze ktorych nie maja Oczywiscie wszystko zalezy w jakim tempie taki bank bedzie kreowal pieniadz a jak bedzie rosl dlug panstwa Np jezeli wszystkie banki beda panstwowe caly rynek kredytowy idzie do panstwa -kwestia wykupu dlugu to kilka lat Sa to ogromne pienadze Ciekawa sytuacja byla z Fed np dodruk i pozyczka samemu sobie w celu ratowania bankow bez obciazenia dlugiem panstwa Pienadz z kapelusza – czyli to o czym pan pisal i o czym ja pisze nbp pewnie musialby tak zrobic Pytanie czy moze byc kredytobiorca i kredytodawca zarazem i jak taki krach wplynalby na Polske Niestety nie jestesmy usa Takze konsekwencje dodruku w pl bylyby ogromne Niestety znam realia i wiem ze to wizja nierealna- zycie bez dlugu Najgorsze ze nikt nie porusza tematu konstrukcji pieniadza ktory jest ogromnym zagrozeniem dla calej ludzkosci i naszym gwozdziem do trumny System u podstaw jest chory Dlaczego pieniadz jest dlugiem?? Dlaczego panstwo nie moze po prostu dodrukowac kasy tylko musi pozyczac?? I jak splacic odsetki z pozyczki jezeli na rynku jest x pieniedzy to skad wziasc srodki na odsetki?? System zmusza caly swiat do walki i rywalizacji o pieniadz a bogaca sie tylko banki nikt wiecej

  • Robert on 10 grudnia 2017

    Dawid

    1 – W zdrowym systemie finansowym nie może być kreacji pieniądza.
    Jest to potężne oszustwo.
    Banki bez kreacji pieniądza nie mają pieniędzy na wykup długów.
    Takie pieniądza ma tylko NBP – pod warunkiem przywrócenia mu narzędzia, czyli regulacji podaży pieniądza i produkcji złotówek.

    2 – Fed nie pożyczył pieniędzy sobie.
    Fed to bank finansjery, czyli finansjera pożyczyła pieniądze Ameryce.
    Ten mechanizm funkcjonuje od 1913 roku.

    3 – Konsekwencje dodruku nie miałyby żadnych negatywnych konsekwencji dla gospodarki.
    Tylko i wyłącznie zbudowałyby majętność.
    Do tego potrzebni są uczciwi, polscy, patriotyczni politycy.

    Bardzo fajnie, że się interesujesz tym tematem.

  • Dawid on 10 grudnia 2017

    Robert 1. w zdrowym systemie finansowym Czy taki wogole istniej ??Moze bankowsc islamska Nbp to drukarka w tym momencie przykurzona a banki maja regulowac popyt i podaz pieniadza Takze panstwo musi miec kontrole nad kredytem Zastanow sie jaki wspolczynnik decyduje o cenie kredytu i kto go ustala??? 2 Fed Mowie o upadku rynku nieruchomosci w Usa Oficjalnie fed ma splacac Tak czy siak banki dostaly kaske ktora wykreowaly a nic nie mowi sie o psie ktory zaciagnal kredyt Splacil go?? :) Amerykanach z 5 6 kredytami Splacili je Co stalo sie z nieruchomosciami?? 3 Konsekwencje dodruku- w zdrowym systemie finansowym bez „dlugow” przy pelnej niezaleznosci i samowystarczalnosci – moze tak Zauwaz ze kazde panstwo jest zalezne od innego gospodarka energetyka import eksport i ta zaleznosc jest istotna Takze nie mozemy sobie po prostu dodtukowac bo mamy takie widzimi sie ‚Inni’ beda bardzo niezadowoleni z tego faktu i moga nas ukarac Takze mozemy sobie gdybac co polska powinna zrobic jednak czy ktokolwiek na to pozwli Zeby polska byla niezalezna w pelni kontrolowala swoj dlug i podaz i popyt pienadza?? Trudno powiedziec co Pis planuje i czy ma wogole jakies plany Jednak nacjonalizacja bankowosci bedzie jednoznaczna z tym co probuja osiagnac Jakie beda tego skutki moze przekonamy sie jako ludzie juz innej narodowosci Hehe Taki zarcik

  • Robert on 10 grudnia 2017

    Dawid

    Na pewno islamska bankowość nie jest godna polecenia.
    Kiedyś to analizowałem.
    Podobny śmietnik jak u nas, tylko bardziej zakamuflowany.

    Cały system finansowo-kredytowy należy do rodzin bankowych.
    Jest ich autorskim wymysłem. Przez dekady mordowali ludzi i siłowo narzucili światu system.
    Ich pieniądzem jest kredyt.

    Możemy drukować, tylko mądrze.
    Nie ma to żadnego wpływu na inne gospodarki.
    Pieniądza na rynku polskim jest za mało.
    Nowy pieniądz dostarczany jest przez kredyty.
    Kiedy usuniemy kredyty, to wtedy wyrównamy popyt o podaż na pieniądz, a raczej na towary, drukiem z NBP.

    Aby móc drukować pieniądze, potrzebni są patrioci politycy, którzy rozumieją system.
    Za niedługo system finansjery upadnie i wtedy będzie więcej wolności finansowej.
    Dlatego już teraz musimy na ten temat dyskutować.

  • Dawid on 13 grudnia 2017

    Robert przeznaje Ci racje co do Morawieckiego Troche pogrzebalem i jego czyny nie napawaja optymizmem Ttip ceta Kontakty lobbistyczne i elit- Morganowie Ktorych sprawadza nam na glowe Lista jest dluga Ogolnie pis czy po a nawet polacy nie wiedza co myslec o nim Wiemy napewno ze pis i morawiecki mowia o scislej wspolpracy z „usa” Mam swoja teorie -Polska ma byc krajem satelickim do realizacji interesow i posrednika ue- azja To juz tematy strategi hegemoni i wplywow- W interesie „usa” jest oslabienie biznesu ue rosja chiny i realizacja swoich w europie a polska wydaje sie byc idealnym narzedziem Co do upadku systemu zachodniego obawiam sie ze moze przyniesc krwawe konsekwencje Mam wrazenie ze wojna o europe rozgorzala na dobre Niezaleznie kto wygra moze zle sie to skonczyc dla calego swiata Warto tez podkreslic ze swiat biznesu to nie swiat panstwowosci Elity tworza grupy stowarzyszenia itp laczac swoje interesy lub tez walczac z innymi sprzecznymi a panstwa sa ich narzedziem Czyli wojna o wladze i wplywy Jakby powstawal obok naszego swiat ktory ciezko analizowac i zrozumiec Jakb Ty to wszystko widzisz??

  • Robert on 13 grudnia 2017

    Dawid

    nie ma jeszcze klarowności.
    Na pewno żydzi czerwoni typu Kwaśniewski zostali odsunięci na boczny tor.
    Ale mają ochronę.
    Teraz przejęli władzę żydzi prawicowi.
    Ciekawe jest to, że Duda reprezentuje raczej żydowski Izrael, a Morawiecki żydowską finansjerę.
    Te dwa obozy będą się zwalczać.
    dlatego Morawiecki musi przejść na stronę Dudy.

  • Dawid on 13 grudnia 2017

    i wszystko sprowadza sie do zydow Podzial na lewo i prawo Zydowska finansjera -prawo??? izrael- lewo??? Izralel powstal glownie przez finanjere- syjonistow- ta z ogromnym lobbingiem w usa Ta odp za oszustwa finansowe Laduja ogromne pieniadze w izrael (nacjonalistyczny) Gdzie tu dwa obozy walczace ze soba?? Socjalizm komunizm demokracja kapitalizm jak do tego ma sie nacjomalizm?? Czy chiny japonia sa pod wplywami zydowskimi?? Chyba zbyt duzo wage przypisujesz zydom w roli dominacji swiata Nie dajmy sie zwariowac jest wielu niezydow bogatych i wplywowych ludzi

  • Robert on 13 grudnia 2017

    To prześledź chociażby wypowiedź historyka żebrowskiego… Napisałem artykuł na wiadomościach.
    Poczytaj ich wędrówkę i skumanie się z władcami państwa u którego gościli, a później zdrady.
    Judeopolonia to też wymysł?
    Po 45 roku żydzi na stanowiskach partyjnych to też wymysł?
    Rothschild to też wymysł?
    Kolacja PiS z czapeczkami na głowie u żydów to też wymysł?

  • Dawid on 13 grudnia 2017

    wszystko sie zgadza i nie neguje zydowskiej roli dominacyjej w swiecie Procent ludzi wplywowych w stosunku do liczebnosci jest ogromny Jedak nie jest tak ze opanowali caly swiat a nam tylko czekac na potyczke miedzy dwoma filozofiami zadzenia swiata zeby wiedziec komu sie poklonic Diaspory byly w chinach jednak bardzo slabe i nie istnieja teraz podobnie w japoni ich nie ma Jedynie nie rozmiem dlaczego finansjera ma walczyc z izraelem Przeciez to wlasnie rotchild mial ogromny wklad w izrael Raczej nie ma obozow zydow walczocych ze soba Mozna mowic o syjoistach i ortodoksach jedak klepia sie po plecach w diasporach Historie zydowska znam bardzo dobrze na przestrzeni tysiacleci- glownie euroejska Nawet stary testament analizowalem Czy prawdziwy czy nie daje nam obraz filozofi i funkcjonowania zydow Zyda okreslaja czyny a nie przynaleznosc pochodzenie a wyznaczniekiem tago jest talmut babilonski

  • Robert on 14 grudnia 2017

    Dawid

    W takim razie polecam chociaż poczytać https://www.haaretz.com/
    Zobaczysz jakie podziały są w judaizmie.
    żydzi amerykańscy, mieszkający w Palestynie, ortodoksyjni, którzy uważają państwo Izrael za wcielenie diabła, Aszkenazyjczycy, Sefardyjczycy.
    Odłamów jest mnóstwo.
    Popełniasz ten sam błąd co inni, czyli wrzucasz żydów do jednego worka.

  • Gg. on 16 kwietnia 2018

    INTERES ZYDOWSKI NA ŚWIECIE JEST TYLKO JEDEN – ZAPAMIĘTAJCIE TO SOBIE RAZ NA ZAWSZE .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *